Sponsring, But Smarter
Traditionell exponering sker tillsammans med våra föreningar. Det ger bred räckvidd, hög synlighet och stärker varumärkets trovärdighet.
17 apr. 2025
Traditionell exponering tillsammans med våra föreningar ger en bred och kraftfull räckvidd där varumärket får hög synlighet och stark trovärdighet. Genom sponsorskap syns företagets logotyp och budskap i sammanhang där engagemang och passion frodas, vilket stärker varumärkesrelationen både bland medlemmar och supportrar.
Bredd och synlighet
Att samarbeta med föreningar inom idrott, kultur och samhällsliv innebär att företagets varumärke når ut till en stor och varierad publik – allt från deltagare och publik till lokalsamhället och media. Det skapar igenkänning och ökar medvetenheten om företagets värderingar hos målgruppen genom att associeras med aktiviteter som engagerar på riktigt.
Trovärdighet och goodwill
Genom långsiktiga sponsorskap får företaget förtroende och respekt, inte minst genom den goodwill det skapar att aktivt bidra till föreningens framgångar. Publiken och medlemmarna ser och värderar företagets engagemang, vilket leder till att varumärket upplevs som genuint och samhällsorienterat.
Med traditionell exponering får man alltså inte bara reklam – företagets varumärke växer i positiv anda, syns där det betyder något och bygger starka relationer för framtiden.